24 Şubat 2018 Cumartesi

Altını Çizdiklerim 12

"Mutluluğun, basit ve açık bir şey olup,bir bardak şarap,bir kestane,kendi halinde bir mangalcık, ve denizin uğultusundan başka bir şey olmadığına aklım yattı.Yalnız,bütün bunların,mutluluk olduğunu insanın anlayabilmesi için basit ve açık bir kalbe sahip olması gerekiyordu."

"Yanımda bulunmadığın,yüzümün nasıl bir biçim aldığını görmediğin ve böylece ben de,aşırı duyarlı ve gülünç görünme tehlikesiyle karşı karşıya bulunmadığım şu anda,seni çok sevdiğimi söyleyebilirim."

"Diyordum ki: 'Gerçek mutluluk budur: hiçbir yükselme tutkun olmadan bütün o tutkulu olduğun yüksekliklere erişmişsin gibi köpekçesine çalışmak.İnsanlardan uzak yaşayıp onları sevmek ve onlara gereksinme duymamak.Tuzaklardan yalnız başına kaçmak.Yıldızlar tepende,toprak solda, deniz sağda olsun ve birden,kalbinin içinde hayatın son çabasını da tüketip masal olduğunu duyasın."

" 'Dünyayı bugünkü durumuna getiren nedir, bilir misin? Yarım işler,yarım konuşmalar, yarım günahlar, yarım iyiliklerdir. Sonuna kadar git be insan, avara et ve korkma! Tanrı, baş şeytandan çok, yarım şeytandan iğrenir!' "   Zorba // Kazancakis

(Seneler önce not alıp , taslaklar kısmında bırakmışım...Yine seneler sonra bloguma giris yaptım ve gördüm; öylece "yayınla"ya bastım...)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder